17:00 - 8:00
همه روزه
02166223116
02166223169
تهران- ﯾﺎﻓﺖ آﺑﺎد، ﺑﻠﻮار ﻣﻌﻠﻢ، ﺳﻪ راه ﺟﻮاد زﻧﺪﯾﻪ، ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن زﻧﺪﯾﻪ

بلاگ

انواع خاموش کننده های هالوژنه

انواع خاموش کننده های هالوژنه

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

انواع خاموش کننده های هالوژنه ، گاز هالون 1301 به دلیل ترکیبات نسبت به دیگر گازهای هالون مشهورتر است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. گاز هالون به دلیل مایع بودن به محض خارج شدن از دستگاه به سرعت به گاز تبدیل می شود.


گاز حاصل از ماده اطفایی به سرعت در هوا منتشر می شود و در صورت وجود آتش، بر روی حریق نشسته و سبب خفه شدن و مهار حریق میگردد. گاز هالون 1301 تا وقتی خود تجزیه نشده است از سایر مواد هالوژنه سمیت کمتری دارد و نسبت به بیشتر فلزات بی اثر است. این گاز در وزن برابر با Co2 دارای اثر خاموش کننده گی بیشتر از 3-2 برابر و اثر خاموش کننده گی برابر در وزن برابر با پودر شیمیایی با بنیان بی کربنات دو سود مشاهده شده است.

 

انواع خاموش کننده هالوژنه


در حال حاضر 3 نوع خاموش کننده هالوژنه در بازار یافت می شود.

1- استوانه ای 2- نوع سقفی که به صورت اتوماتیک (خودکار) عمل می کند. 3- نوع بولینگی (شیشه ای) که با پرتاب بر روی حریق عملیات اطفاء آغاز می شود.


1-    نوع استوانه ای:

این نوع از خاموش کننده ها به دو صورت دستی و خودکار عمل می کنند. در صورتیکه این نوع از خاموش کننده در محلی از ساختمان نصب شود که در آن نزدیکی حریقی رخ داده باشد و کسی در محل حضور نداشته باشد (یا از وجود حریق اتوماتیک بی خبر باشد) و خاموش کننده در معرض حرارت قرار گیرد و یا حرارت ناشی از حریق با حباب شیشه ای برخورد کند، شیشه حباب شکسته و عملیات اطفاء حریق آغاز می شود و ماده اطفایی از خاموش کننده خارج می شود.


2-    نوع سقفی:

این مدل از خاموش کننده ها معمولاً بر روی سقف نصب می شوند و شیشه ای کوچک راه خروج مایع خاموش کننده را مسدود می کند و مانع از خروج مایع هالوژنه از خاموش کننده می شود. در صورتیکه در محلی آتش سوزی رخ دهد و حرارت ناشی از حریق با شیشه خاموش کننده که محتوی مواد شیمیایی که نوعی الکل است برسد، ماده داخل شیشه افزایش حجم داده و منبسط می شود. در نتیجه شیشه خاموش کننده شکسته و مایع محتوی خاموش کننده هالوژن از آن خارج می شود. در مقابل حرارت به بخار تبدیل شده و بر روی سطح حریق می نشیند و منجر به خفه شدن و اطفاء حریق می گردد. این نوع از خاموش کننده ها به صورت اتوماتیک عمل می کنند و معمولاً در ظرفیت های 12و 9، 3 کیلویی در بازار موجود می باشند.


3-    نوع بولینگی یا شیشه ای:

در نوع بولینگی و یا شیشه ای ماده اطفایی درون شیشه هایی به شکل بولینگ با ظرفیت 1200 گرم ماده هالوژنه قرار می گیرند. در صورت بروز حریق این دستگاه را به داخل حریق پرتاب کرده و با شکستن شیشه ماده اطفایی هالوژنه از آن خارج و عملیات اطفاء آغاز و سبب مهار حریق می شود. حباب شیشه ای این دستگاه ها دارای انواع مختلفی است که هر کدام به درجه حرارت خاصی حساس هستند و با رسیدن به درجه حرارت خاص مربوطه حباب می شکند. بنابراین با توجه به نیاز مشتری نوع مورد نیاز انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در خصوص آشنایی با نحوه خواندن ترکیب گازهای هالوژنه به مطلب خاموش کننده هالوژنه | کپسول آتش نشانی هالوژنه مراجعه نمایید.

گرمایش برودت پارس
سلام، استاندارد نصب کپسول های آتش نشانی مطابق با استاندارد NFPA به شرح ذیل است:
کپسول های آتش نشانی که وزن آنها کمتر از 18kg است، باید در جایی نصب شوند که سر خاموش کننده حداکثر 1.5m از زمین فاصله داشته باشد و خاموش کننده هایی که وزن آنها بیشتر از 18kg است، باید حداقل 1m از سطح زمین فاصله داشته باشند. خاموش کننده های قابل حمل با دست به هیچ عنوان نباید بر روی زمین قرار گیرند.

تقی پور
سلام و عرض ادب.خاموش کننده های دستی را در چه ارتفاعی از کف زمین می توان نصب کرد؟

1000 کاراکتر باقیمانده است


Firefighting-logo.png

ﯾﺎﻓﺖ آﺑﺎد، ﺑﻠﻮار ﻣﻌﻠﻢ، ﺳﻪ راه ﺟﻮاد زﻧﺪﯾﻪ، ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن زﻧﺪﯾﻪ، پ 106، طبقه 4، واحد 10.
02166223169 :ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس 
09194782491
02166223116
:ﺷﻤﺎره ﻓﮑﺲ
ایمیل : gbparsco@gmail.com

برای مشاوره آنلاین در واتساپ کلیک کنید ویا با شماره های ما تماس بگیرید

چت در واتساپ
Close and go back to page

Search