17:00 - 8:00
همه روزه
02166223116
02166223169
تهران- ﯾﺎﻓﺖ آﺑﺎد، ﺑﻠﻮار ﻣﻌﻠﻢ، ﺳﻪ راه ﺟﻮاد زﻧﺪﯾﻪ، ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن زﻧﺪﯾﻪ

خبرنامه

آتش سوزی انبار کالا در میدان امام خمینی

آتش سوزی انبار کالا در میدان امام خمینی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آتش سوزی انبار کالا در میدان امام خمینی ، با توجه به گزارش پایگاه خبری سازمان آتش نشانی 6 ایستگاه آتش نشانی در آتش سوزی گسترده انبار کالا واقع در میدان امام خمینی، ایتدای خیابان فردوسی به محل حادثه اعزام شدند.


با توجه به گزارش پایگاه خبری سازمان آتش نشانی در روز چهارشنبه تاریخ 99/07/30 ساعت 17:46 کسبه میدان امام خمینی با مشاهده دود و شعله که از میان یک پارکینگ بزرگ به هوا برمیخواسته، با سامانه 125 تماس گرفته و اعلام حریق نمودند. با دریافت گزارش خبر آتش سوزی، اپراتور ستاد فرماندهی آتش نشانی سریعاً ایستگاه های 1، 3، 4، 18، 46، 118 را به همراه گروه امداد و نجات و خودروهای پشتیبانی (خودروهای نردبان و تشک نجات، خودروهای حمل دستگاه های تنفسی و یک کامیونت خاور حاوی کف خاموش کننده) را به محل حادثه اعزام نمودند.
با اسناد به گفته های واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران، محل حادثه پارکینگ بزرگی به وسعت 2500 متر مربع بوده است. در قسمت شمال شرقی این پارکینگ انبارهای ناایمن مختلفی به وسعت 500 مترمربع ساخته شده بود. حدود 100 مترمربع، شامل 4 باب انبار مملو از اجناس به طور کامل شعله ور شده و شعله های حریق به سقف شیروانی نیز سرایت کرده بود. همچنین با توجه به حجم مواد سوختنی و اشتعال زا فراوان در این انبار شعله های آتش سریعاً در حال پیشروی بوده است، بنابراین آتش نشانان با مجهز شدن به دستگاه های تنفسی و لباس های مخصوص و رعایت کلیه موارد ایمنی به گروه های مختلفی تقسیم شده و با استفاده از لوله های آبدهی از جهات مختلف به خاموش کردن آتش اقدام نمودند.  
واحد کیانی بیان نمودند: چندین پاساژ در نزدیکی محل وقوع حریق قرار داشت و دود حاصل از حریق به داخل پاساژها سرایت کرده بود، که نیروهای آتش نشانی به جستجو افراد داخل پاساژ و خارج کردن محبوسین پرداختند و خوشبختانه توانستند تمامی افراد گرفتار در این مکان ها را به سلامت خارج هدایت کنند. در حالی که آتش در هر لحظه در حال گسترش بود و هر لحظه قسمت هایی از سقف شیروانی ریزش میکرد، گروه اول از آتش نشانان وارد عملیات شده و شروع به مهار حریق نمودند و موفق شدند حریق را مهار کنند و از سرایت آن به سایر انبارها و پاساژها جلوگیری نمایند.  
به گفته معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، خوشبختانه در آتش سوزی انبار کالا در میدان امام خمینی هیچ یک از کسبه و کارگران دچار مسدومیت نشده و پس از خاموش شدن کامل حریق آتش نشانان نحوه صحیح نگهداری اجناس و نکات ایمنی انبارداری و استفاده از سیستم های اعلام و اطفای حریق در این مکان ها را متذکر شدند.
علت آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده هم اکنون توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی می باشد.

آتش سوزی انبار کالا

حریق در انبار کالا

 

جهت آشنایی با سیستم های اعلام و اطفای حریق مناسب انبارها مقاله زیر را مطالعه نمایید.

طراحی سیستم های آتش نشانی انبارها و سوله ها

1000 کاراکتر باقیمانده است


Firefighting-logo.png

ﯾﺎﻓﺖ آﺑﺎد، ﺑﻠﻮار ﻣﻌﻠﻢ، ﺳﻪ راه ﺟﻮاد زﻧﺪﯾﻪ، ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن زﻧﺪﯾﻪ، پ 106، طبقه 4، واحد 10.
02166223169 :ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس 
09194782491
02166223116
:ﺷﻤﺎره ﻓﮑﺲ
ایمیل : gbparsco@gmail.com

برای مشاوره آنلاین در واتساپ کلیک کنید ویا با شماره های ما تماس بگیرید

چت در واتساپ
Close and go back to page

Search