17:00 - 8:00
همه روزه
02166223116
02166223169
تهران- ﯾﺎﻓﺖ آﺑﺎد، ﺑﻠﻮار ﻣﻌﻠﻢ، ﺳﻪ راه ﺟﻮاد زﻧﺪﯾﻪ، ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن زﻧﺪﯾﻪ

بلاگ

متعلقات جعبه آتش نشانی

متعلقات جعبه آتش نشانی | لوازم جعبه آتش نشانی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

متعلقات جعبه آتش نشانی ، یکی از اصول اصلی در ساختمان سازی رعایت نکات ایمنی و اجرای سیستم های اعلام و اطفاء حریق برای جلوگیری از ایجاد خسارات ناشی از آتش سوزی می باشد. اجرای سیستم ها و تجهیزات آتش نشانی در ساختمان از ضررهای جبران ناپذیر جانی و مالی در مواقع بحرانی جلوگیری می کند. تجهیزات آتش نشانی شامل: تجهیزات سیستم اعلام حریق، تجهیزات سیستم اطفاء حریق (کپسول آتش نشانی ، جعبه فایر باکس آتش نشانی و ...) می شود.


تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

همان گونه که در مطلب جعبه فایر باکس آتش نشانی بیان شد، نمونه ای از تجهیزات سیستم اطفا حریق جعبه فایر باکس آتش نشانی می باشد. جهت دریافت مجوزهای پایان کار ساختمان نصب جعبه های آتش نشانی در ساختمان ها ضروری و لازم است. تجهیزات جعبه های آتش نشانی شامل: شیلنگ آتش نشانی، قرقره آتش نشانی، شیر و کوپلینگ آتش نشانی و گاهی مکانی در جعبه های آتش نشانی به کپسول آتش نشانی اختصاص داده می شود. نصب جعبه های آتش نشانی نقش بسیار مهم و کلیدی در عملیات اطفای حریق در زمان های اولیه آتش سوزی دارد. استفاده از جعبه های آتش نشانی در ابتدای حریق زمان لازم جهت فرار ساکنین از ساختمان را فراهم کرده و آسیب های جانی و ضررهای مالی ناشی از حریق را به حداقل می رساند.

 

شیلنگ و قرقره هوزریلی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

یکی از اجزاء داخل جعبه آتش نشانی قرقره هوزریل است که تامین کننده آب در این سیستم اطفاء می باشد. قرقره ها در انواع گوناگونی ساخته می شوند، قرقره هوزریل دارای شیلنگ غیر قابل نفوذ با طول بیش از 20 متر و  قطر کم حدود 19 میلیمتر است. این شیلنگ ها معمولاً از جنس پی وی سی بوده و وظیفه آنها رساندن آب به محل حریق می باشد. با توجه به اینکه شلنگ به دور قرقره پیچیده می شود، بنابراین شیلنگ های آتش نشانی باید دارای انعطاف باشند. لایه های بیرونی هوزریل به هم چسبانده شده اند تا شیلنگ pvc هوزریل را تشکیل دهند، جنس این لایه ها به گونه ای است که در برابر سایش و فشار مقاوم می باشند.

 

شیلنگ و قرقره هوزریلی

 


شیلنگ و قرقره برزنتی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

شیلنگ مورد استفاده در این نوع از جنس برزنتی نخ پرلون می باشد. در صورتی که از قرقره با بلبرینگ هرزگرد در این جعبه ها استفاده شود، باز کردن قرقره و خارج نمودن شیلنگ ساده تر می باشد. سایز شلنگ و قرقره جعبه های آتش نشانی بین 1.2-1 یا 2-1.2 اینچ است. در صورت بروز حریق، در هنگام پاشش آب باید شلنگ آتش نشانی به طور کامل از دور قرقره خارج و سپس آبپاشی انجام شود، در غیر اینصورت امکان ترکیدن و منفجر شدن شلنگ وجود دارد.

 

شیر و کوپلینگ آتش نشانی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

شیرها و کوپلینگ های آتش نشانی در جعبه هایی که دارای شلنگ و قرقره برزنتی هستند کاربرد دارد. در زمان حادثه با استفاده از کوپلینگ، شلنگ آتش نشانی به شیر موجود در جعبه آتش نشانی متصل شده و پس از خارج نمودن کامل شلنگ از دور قرقره بدون هیچ گونه تا و خم شدگی، شیر آتش نشانی باز و عملیات پاشش آب آغاز می شود.

 

کپسول های آتش نشانی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

کپسول آتش نشانی یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین تجهیزات اطفاء حریق است، که باید به طور مداوم طبق زمان مشخص چک و شارژ شود تا در زمان حادثه با خیال راحت بتوان از آن استفاده نمود. وجود کپسول آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی ضروری نمی باشد و جزء اجزا ثابت جعبه محسوب نمی شود. وجود و یا عدم وجود کپسول آتشنشانی در جعبه های آتش نشانی به طراحی سیستم اطفاء حریق ساختمان بستگی دارد. بهتر است در صورتی که از کپسول آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی استفاده شود، جهت آگاهی افراد یک راهنمای استفاده در محلی که در دیدرس عموم است نصب گردد. اصولاً در جعبه های آتش نشانی از کپسول آتش نشانی CO2 و یا پودر و گاز استفاده می شود.

 

جعبه آتش نشانی


نتیجه گیری:

جعبه های آتش نشانی از جمله تجهیزات سیستم اطفاء حریق می باشند. لوازم موجود در جعبه های آتش نشانی شامل شیلنگ و قرقره آتش نشانی، شیر و کوپلینگ آتش نشانی و کپسول آتش نشانی است. شیرالات و کوپلینگ آتش نشانی نیز در جعبه هایی که دارای شلنگ و قرقره برزنتی هستند کاربرد دارد. وجود کپسول آتش نشانی در فایر باکس ضروری نبوده و بستگی به طراحی سیستم اطفا حریق ساختمان دارد. در صورتی که از کپسول آتش نشانی در فایر باکس استفاده شود، بهتر است راهنمای استفاده از آن نیز نصب گردد تا افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

افرادی که قصد ساخت ساختمان دارند جهت دریافت پایان کار ساختمان ، نیازمند دریافت تاییدیه از سازمان آتش نشانی می باشند. جهت دریافت تاییدیه آتش نشانی رعایت کلیه نکات ایمنی و اجرای صحیح سیستم های آتش نشانی زیر نظر شرکت های دارای صلاحیت سازمان آتش نشانی لازم و ضروری می باشد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده و اطلاعات کافی و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. در صورت داشتن سوال، انتقاد و یا حتی پیشنهادی می توانید با ما در ارتباط باشید.



رسول
قیمت جعبه اتش نشانی توکار چقدره؟
گرمایش برودت پارس
با توجه به برند، جنس و ... برای تولید جعبه های آتش نشانی قیمت های آنها متفاوت است. جهت خرید جعبه های آتش نشانی با ابعاد مورد نیاز خود می توانید با ما در تماس باشید.
حسام
ببخشید یه سوال دیگه
جعبه آتشنشانی در کجا نصب میشه؟

گرمایش برودت پارس
همانگونه که در مطلب مربوط به جعبه فایرباکس آتش نشانی استانداردهای نصب جعبه آتش نشانی بیان گردید، این استانداردها به شرح زیر می باشد.
• مناسب ترین مکان برای نصب جعبه آتش نشانی نزدیک درب ورودی و خروجی ساختمان، راه پله های فرار، پاگردها، دالان ها و ... می باشد، که به راحتی قابل رویت بوده و ساکنین به راحتی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.
• جعبه های آتش نشانی اکثراً به صورت افقی یا عمودی بر روی دیوار به صورت روکار یا توکار با حداکثر ارتفاع یک متر و 30 سانتی متر ( 130 cm ) از کف زمین قابل نصب هستند.
• با توجه به ابعاد و تعداد طبقات ساختمان تعداد جعبه های آتش نشانی در ساختمان متفاوت است. فاصله جعبه های آتش نشانی از یکدیگر نباید از 30 متر بیشتر شود، تا در صورت بروز مشکل و یا از کار افتادگی برای یکی از فایر باکس ها به راحتی بتوان از نزدیک ترین جعبه نصب شده کنار آن استفاده نمود.
• شعاع تحت پوشش هر فایر باکس 20 m می باشد، کمترین فشار در آخرین خروجی نباید از 20 bar کمتر باشد.
• بالا دهنده آب فایر باکس در شبکه آب آتش نشانی تر حتماً باید به آب شهری متصل شود، فشار لازم در بالاترین

حسام
جعبه آتش نشانی در زمان حریق چه کاربردی دارد؟
گرمایش برودت پارس
جعبه اتش نشانی دارای سیستم اتش نشانی خشک، تر و یا حتی ترکیبی است. که سبب تامین آب مورد نیاز جهت عملیات اطفاء حریق می گردد. بنابراین ماموران اتش نشانی به راحتی می توانند اتش را خاموش نمایند و سرعت عملیات در خاموش نمودن اتش بیشتر می شود و افراد فرصت بیشتری برای فرار از حریق خواهند داشت.
مظفری
با سلام و عرض ادب و احترام
ببخشید استفاده از جعبه آتش نشانی اجباری است؟

گرمایش برودت پارس
سلام و سپاس از شما دوست گرامی
جعبه آتش نشانی یکی از تجهیزات کاربردی آتش نشانی محسوب می شود و بهتر است در تمامی ساختمان ها نصب شود. ولی با توجه به ضوابط و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی استفاده از جعبه آتش نشانی برای برخی ساختمان ها اجباری است. علاوه بر جعبه آتش نشانی ممکن است نصب تجهیزات آتش نشانی دیگری چون سیستم شبکه بارنده اسپرینکلر، سیستم های اعلام حریق و ... نیز الزامی باشد.

گرمایش برودت پارس
سلام
کوپلینگ آتش نشانی و یا تبدیل آتش نشانی وسیله ای برای متصل نمودن شیلنگ های آب آتش نشانی به یکدیگرمی باشد. کوپلینگ آتش نشانی در مواقعی که طول شیلنگ کوتاه و فاصله حریق تا مخزن آب زیاد است کاربرد دارد.

فریبا قنبری
سلام، منظور از کوپلینگ اتشنشانی چیه؟

1000 کاراکتر باقیمانده است


Firefighting-logo.png

ﯾﺎﻓﺖ آﺑﺎد، ﺑﻠﻮار ﻣﻌﻠﻢ، ﺳﻪ راه ﺟﻮاد زﻧﺪﯾﻪ، ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن زﻧﺪﯾﻪ، پ 106، طبقه 4، واحد 10.
02166223169 :ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس 
09194782491
02166223116
:ﺷﻤﺎره ﻓﮑﺲ
ایمیل : gbparsco@gmail.com

برای مشاوره آنلاین در واتساپ کلیک کنید ویا با شماره های ما تماس بگیرید

چت در واتساپ
Close and go back to page

Search